MUSNAH ATAU PEMUSNAH!


Gambar dari FB Rizal
 

Akhir-akhir ini, saya lihat dalam FB ada unsur2 tak puas hati dengan usaha seorang penggiat Catur tegar, En Rizal, yang membuat Chess Buletin...siap ada unsur2 nak musnahkan semua buletin kerana takut anak beliau tahu semua strategi lawan..

Ambo dari jauh gelak ajer..sebenarnya Buletin ni sangat bagus..ada hamba Allah macam En Rizal ni pun kira syukur doh..sapo sanggup key in games macam dio?? pah takut ggapo gak? Bukan ke ilmu itu untuk dikongsi...bukan ke games2 yang menarik itu untuk dikongsi untuk generasi akan datang..

Agak2 kalau anda study games kasparov yang jual merata2 buku dia dan diupload percuma dalam website anda boleh beat kasparov ke?? napa kasparov tak heran pun game dia dipublic kan??

Sorry to say..jangan jadi PEMUSNAH sukan catur....duk diam2 lah..biar orang yang semangat buat kerja buat kerja dia...

Samalah jugak kes kalau rasa kaya atau jutawan tapi kalau semata-mata nak gila glamour, nak pangkat, nak jawatan tiba2 tanpa perlu melalui AGM yang sah, bagi ambo anda juga jadi PEMUSNAH sukan catur tanah air..bahkan semua sukan yang melibatkan perebutan kuasa dek kerana anda seorang berpengaruh dan berduit adalah sangat tidak elok...kena pakat2 sedar lah yer....yang mengampu dan diampu kena sedar lah...kita berniat nak memajukan catur untuk generasi akan datang...bukan nak tunjuk persatuan kita kaya atau hebat..tak kaya mana pun....koya jer...

Comments

  1. sengoti tu.... pok atah dahi baru tahu hehehe

    ReplyDelete
  2. Dr Naserov..

    Takdok la dia nak musnahkan buletin ambo..

    Tapi saya dimaklumkan bahawa sudah jadi polisi MSSM selepas 2 tahun, semua score sheets catur MSSM (milik MSSM- yang ini tidak boelh kita pertikaikan sebab FIDE Laws dah kata, score sheets belongs to the organiser.. Unless kalau dapat perintah khas seperti INJUNCTION dari High Court untuk stop perbuatan pelupusan tersebut disebabkan sebab-sebab tertentu - boleh menimbulkan damages atau memeberi kesan kepentingan pihak lain (atu public at large0 dan kepentingan ini mengatasi kepentingan MSSM). Siapa nak susak payah pergi High Court?

    Jadi buat aje lah kerja-kerja key in games selagi score sheets ada di tangan dan pulangkan balik harta yang dipinjam kepada Tuan nya bila selesai kerja.

    Sekadar untuk pencerahan supaya maksud 'melupuskan' dari saya tidak disalah tafsir.. jadi tuduhan berbeza pulak.

    ReplyDelete
  3. ok..harap semua baca komen di atas....:)......naserov

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Round 1 @ Asian Amateur

SET KAYU GOLF UNTUK DIJUAL

Majlis Makan Malam PCNK 2016